W dzisiejszym artykule przedstawię Tobie pięć – moim zdaniem – najbardziej istotnych powodów – dlaczego odchudzanie Ci nie wychodzi, wydaje się Tobie ciężkie do zrealizowania i uważasz że Ty nie masz szans schudnąć. 

Pierwszym flagowym powodem dlaczego odchudzanie nie jest dla ciebie proste to prawdopodobnie przez to że oczekujesz szybkich, oraz od razu widocznych rezultatów. Najlepiej jeżeli widoczne efekty Twojego odchudzania pojawiałyby się z dnia na dzień i były tak konkretne jak w reklamach suplementów, czy sprzętu do odchudzania. 

Niestety rzeczywistość jest brutalna, a odchudzanie to maraton, nie sprint. Jeżeli liczysz na szybkie pozbycie się zbędnych kilogramów, to niestety muszę Cię zasmucić, ale im szybciej schudniesz np: 5 kg w tydzień, tym większe jest prawdopodobieństwo tego, że długofalowo nie utrzymasz wypracowanego efektu.

Co gorsze – nastąpi efekt “jojo”, czyli mówiąc wprost – kilogramy wrócą, a być może z nawiązką. Co więcej tak szybkie odchudzanie ma jedną dużą wadę. Niestety mniejszość (MNIEJSZOŚĆ) z sumy straconych w ten sposób kilogramów stanowi tkanka tłuszczowa.

Więc ostatecznie tak szybkie odchudzanie spowoduje, że tak naprawdę schudniesz mniej efektywnie, a twoje ciało będzie wyglądać gorzej. Zastanów się, czy to jest efekt, o którym marzysz?

Drugim ważnym powodem dlaczego odchudzanie wydaje się Tobie trudne jest to, że nie liczysz spożywanych kalorii. Bo jeżeli Ty nie orientujesz się w tym momencie ile spożywasz kalorii – przy swojej aktualnej wadze – to tak naprawdę nie wiesz o ile mniej powinieneś jeść, żeby schudnąć

W tym momencie losowe dobieranie metod odchudzających, czy po prostu próba rozpoczęcia “zdrowej diety” może okazać się nieskuteczna i demotywująca dla Ciebie, ponieważ nie zobaczysz wymarzonego efektu. 

Dlaczego? Bo jest duże prawdopodobieństwo, że ilość spożywanych kalorii w Twojej diecie się nie zmieni. Pomimo zmiany sposobu odżywiania dalej możesz “intuicyjnie” dostarczać tyle samo kalorii. A jakby nie było podstawowym warunkiem utraty masy ciała jest dostarczanie mniejszej liczby kalorii, niż faktycznie potrzebujesz. 

Z perspektywy takiej osoby odchudzanie wydaje się trudne i nie do zrealizowania ponieważ wydaje się że “zrobiła wszystko co może” oraz “zastosowała się do wszystkich popularnych rad” a mimo to nie chudnie. Okazuje się, że wystarczyłoby policzyć ilość spożywanych kalorii i byłoby wszystko widoczne czarno na białym.

Po trzecie – co jest bezpośrednio związane z drugim, to po prostu rzucanie się na głęboką wodę. Czyli z dnia na dzień nagle zmienisz swoje podejście do odżywiania, aktywności fizycznej, wyboru produktów i spożywanych kalorii o 180°. 

Wchodzisz znienacka w głęboki deficyt, przez pierwsze dni nawet jesteś w stanie wytrzymać taki rygor. Ale co będzie po tygodniu, a co po dwóch tygodniach? Niestety rzucanie się na głęboką wodę w odchudzaniu może przynosić efekt odwrotny do zamierzonego 

Ponieważ jeżeli spróbujesz zmienić swoje nawyki, które są w tobie od wielu, wielu lat, to większość z nich (jak to nawyki) wykonujesz podświadomie, bez zastanowienia. Tak naprawdę zmieniając wszystko o 180° tylko sobie utrudniasz odchudzanie. Będziesz czuć dyskomfort, konflikt wewnętrzny i ostatecznie wyda Ci się to wszystko “nie do przebrnięcia”.

Czwarty problem to poleganie na suplementach diety. Jeżeli uważasz, że wystarczy połknąć tabletkę, zjeść łyżkę jakiejś suszonej rośliny, albo zastosować jakieś plastry odchudzające – to niestety Twoja podróż w odchudzaniu nie będzie przyjemna. Wielu ludzi za bardzo ufa suplementom, ponieważ wydaje im się, że wymyślono w “lek na zbędne kilogramy”.

Niestety, gdyby było to takie proste, to nie byłoby ponad 20 mln polaków, którzy mają nadwagę lub otyłość, oraz przestałyby już istnieć wszystkie te firmy suplementacyjne. Ponieważ zabrakłoby dla nich wszystkich klientów gdyby ich specyfiki były naprawdę skuteczne. 

Tak naprawdę suplementy diety to jest 1% całego efektu. Największe korzyści osiągną z nich tylko zawodowi sportowcy, którzy chcą osiągnąć bardzo niski poziom tkanki tłuszczowej. Przeciętna osoba nie odczuje żadnych korzyści z większości popularnych suplementów. 

Po piąte i ostatnie – nie masz określonego celu i nie wiesz jak będzie wyglądało Twoje życie po jego osiągnięciu. Tak, Twoje życie po schudnięciu. A co myślałeś? Że schudniesz i wszystko się zmieni? Nic się nie zmieni, dalej będziesz walczyć ze sobą, jeśli cały proces był katorgą. Dlatego musisz zrobić to mądrze! 

Jeżeli Ty uważasz, że po schudnięciu po prostu zaczniesz jeść tak jak do dzisiaj, czyli po prostu: wrócisz do starych nawyków i utrzymasz wagę, to jesteś w bardzo dużym błędzie – tak się nie da. Dlatego tak wiele osób dopada efekt jojo, ponieważ wydaje im się, że osiągnięcie wymarzonej wagi to koniec przygody. 

Twoim celem nie powinna być waga sama w sobie, ale również wyedukowanie siebie samego w temacie odchudzania i dbania o swoją sylwetkę. Żebyś po osiągnięciu swojego efektu nie miał problemów z utrzymaniem wymarzonej wagi.

Tak naprawdę cały twój proces odchudzania powinien być również procesem nauczania się (edukacji) jak ponownie nie dopuścić do takiego zaniedbania. 

Czyli Ty nie chcesz “wejść na dietę”, “przejść na dietę”, “schudnąć na specjalnej diecie”, czy “kupić dietę”, a potem dalej jeść tak jak jadłeś do dzisiaj.

Jeżeli to jak jadłeś do dzisiaj doprowadziło Cię do miejsca, w którym jesteś, czyli do nadwagi – to prosty znak, że coś jest nie tak w tym sposobie odżywiania. 

Podsumowując, przekazałem Ci dziś 5 powodów, dlaczego odchudzanie może wydawać Ci się trudne:

1. Oczekujesz zbyt wiele i zbyt szybko;

2. Nie kontrolujesz spożycia kalorii;

3. Zmieniasz zbyt wiele na raz, zbyt gwałtownie (rzucasz się na głęboką wodę);

4. Polegasz na suplementach diety;

5. Nie masz konkretnego celu i nie planujesz okresu “po” osiągnięciu efektu;

————————————–

Jeżeli chcesz, żebym napisał o czymś konkretnym daj mi znać, a teraz zapraszam Cię na mój kanał YouTube, na którym znajdziesz jeszcze więcej pomocnych w odchudzaniu wskazówek.

Mój Kanał YouTube < Kliknij tutaj, albo poniżej \/

Leave a Reply

Your email address will not be published.